מה עושים בעת הנגשת בית לנכים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הנגשת בית לנכים

לשאלה, מה עושים בעת הנגשת בית לנכים, יש כמה תשובות אפשריות שונות, תלוי מהם הצרכים של מזמיני השיפוץ. רגע לפני שאתם סוגרים עם קבלן זה או האחר, ריכזנו עבורכם את מה שחשוב לדעת בנושא – המשיכו לקרוא.

ראשית, תוכנית עבודה תמיד נדרשת

אם אתם שואלים מה עושים בעת שיפוץ אשר כולל הנגשת בית לנכים, התשובות מאוד משתנות בהתאם למצבו הפיזי והצרכים של אותו אדם נכה. לצורך העניין, לא כל האנשים יצטרכו התקנת מעלון בתוך הבית, בעוד כי אנשים מסוימים כן יצטרכו מספיק מקום ומרחב על מנת לנוע בחופשיות ככל הניתן בעזרת כיסא גלגלים. זו הסיבה לכך שכאשר מתכננים שיפוץ והנגשת בית לנכים ובעלי מוגבלויות פיזיות שונות, חשוב לעשות זאת בצמוד לסיוע מאת איש מקצוע רלוונטי. במקרים אלה בדרך כלל ניתן להיעזר בקבלן עצמו, אבל במקרים רבים אחרים יש לקבל סיוע מאת אדריכל אשר מתכנן שיפוצים לבעלי מוגבלויות. ככה או ככה, חשוב שתסכמו איזושהי תוכנית עבודה ביניכם לבין איש המקצוע, בה תוכלו לתאם ציפיות ביניכם.

מה כוללת הנגשת הבית לבעלי מוגבלויות?

תוך התחשבות במוגבלויות פיזיות, חושיות או קוגניטיביות שונות, ניתן לבצע שיפוץ והנגשת בית לנכים, מה שמהווה תהליך שנועד להתאים את הבית לצרכים הייחודיים של דייריו. בתוך כך, ההיקף של השיפוץ משתנה בהתאם לצרכים הספציפיים של הדיירים, אך באופן כללי, השיפוץ עשוי לכלול את הדברים הבאים:

  • הנגשת פתחים הכוללת הרחבת דלתות פנים וחוץ, כמו גם התקנת ידיות אחיזה, הנמכה של סף דלתות ואף התקנת רמפות גישה.
  • במקרים שבהם המבנה מאפשר זאת, ניתן להתקין מעלון עבור נכים ובעלי מוגבלויות, כולל התקנת מעלון בבתים פרטיים ובמבנים שונים.
  • הנגשת חדרים הכוללת הרחבת חדרים ומעברים, התקנת אביזרים מותאמים כמו אסלה מוגבהת וכיורים נמוכים, שיפור תאורה ועוד.

יש לציין, מלבד תהליכי השיפוץ לעיל, במקרים רבים יש לבצע גם התאמה של ריהוט עבור אנשים בעלי מוגבלויות. לצורך העניין, בחלק מהמקרים הסידור וגובה הרהיטים צריכים להיות שונים מאשר בדירות של אנשים ללא מוגבלויות תנועה.

היבטים נוספים בשיפוץ דירה לבעלי מוגבלויות

בין אם תבחרו לשפר את הנגישות או את השטח החיצוני של הבית, כולל שבילים, גינה וחניה, שימו לב כי במקרים רבים ניתן לקבל סבסוד מסוים מאת המדינה. לכן, חשוב לעשות איזשהו סקר שוק וגם להתייעץ עם כמה אנשי מקצוע שונים לפני שמתחילים את השיפוץ. לצורך העניין, ישנם גופים שונים אשר מסייעים במימון שיפוץ והנגשת בית, כמו ביטוח לאומי, הקרן לפיתוח שירותי נכים ועוד. נוסף על גופים אלה, גם משרד השיכון מציע בחלק מהמקרים הלוואות מסובסדות למימון שיפוצים מהסוגים של הנגשה לנכים. עם זאת, חשוב לציין שהזכויות של הסיוע עשויות להשתנות בהתאם למקרה הספציפי שלכם. לכן מומלץ לפנות לגופים הרלוונטיים לקבלת מידע נוסף.

הנגשת בית לנכים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו